Oh "hati"...

Assalamualaikum wbt...semoga kita dapat menempuhi hari-hari mendatang dengan hati yang tabah biar pun selalu di landa ombak.

*************************************************

Sudah 18 tahun "hati" melayari bahtera....tapi sejak2 ni "hati" selalu rasa ingin memberontak.

Diluaran  saja nampak indah belaka tapi "hati" sentiasa gundah gulana menahan perasaan.

"hati" selalu ingin menberontak tapi mulut tidak dapat nak menuturkan...kenapa?

Ingin diluahkan apa yang terbuku tapi tak sanggup kerana takut menjadi lebih parah lagi.

Segalanya "hati" pendamkan saja di lubuk sanubari...

Ya Allah kau tenangkan "hati" ini agar dijauhi dari sifat2 yang akan meracuni jiwa "hati".


Inilah Duniaku,

17 comments:

cheqna said...

amin amin amin ya rabbal alamin

ikatankasihku said...

soalnya hati memang sukar utk di mengerti ..moga tabah dan sabar :)

ieja amieja said...

nape kak?? klu ada masalah kena luahkan jg tuh..takut jadi racun dlm diri..kadang2 soal hati & perasaan mmg ssh nak ditafsir..sabar ya

Zaitun said...

Amin...semoga zue tabah dan kuat.

Kakzakie said...

Zue... sungguh dalam hati kita pun ada syaitan bermaharajalela. Kita 'bunuh' syaitan ini dari terus merasuk hingga ke otak kita. Lawan... mohon pada Rabbul-Jalil kerana kita memang lemah tanpa perlindungan dan bantuanNya.

Kakak doakan yg baik-baik....

zue said...

buat
cheqna
ikatankasihku
ieja amieja
zaitun
kakzakie

terima kasih atas nasihat dan keperihatian kalian...hanya Allah jua yg mmbalasnya.

redza said...

istighfar banyak2

nadz said...

Zue
Assallamualaikum..

Bicara lah, bisiklah pada hati...
pujuklah hati dan doakan kesejahteraan hatimu

sahromnasrudin said...

saya rasa saya fhm apa yang dimaksudkan oleh sang hati...

walau apapun, sang hati kne kuat melawan godaan dlman ini..

selalu berdoa minta dipermudahkan dan dirapatkan antara dua hati ini

atuk said...

Assalamualaikum Zue

banyakan solat...mohon kepada Allah, moga dapat menyelesaikan masaalah dengan aman dan supaya tenangkan hati

Nida said...

semoga hati itu terus tabah menjalani setiap ujian yang datang.. Insya Allah

Kazman / Sue said...

soal hati memang kena berhati-hati... semoga ceria selalu yee....

nahmy said...

tak tahu nak cakap apa...sbb yg lain dah cakap. cuma sabar je la...dan jgn biarkan hati itu 'berfikir' sgt..sbb sisyaitan tunggu nak join tu..

Nida said...

mudah-mudahan.. moga hati ini sentiasa tabah dan bersih..amin

ahmad humairi said...

Itulah kelebihan hati - boleh berfikir seperti otak, boleh berkata-kata umpama mulut, boleh menghalang anggota badan dari memberontak.

Fikir pelita hati.

maiyah said...

Assalam.. bertandang sini, sy tukar URL le, x kuar le kat fren list huhu

maiyah said...
This comment has been removed by the author.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Iklan.