Alhamdulillah..segalanya dah selamat.

 


Assalamualaikum wbt...seronok nengok gambo raya kawan2 di facebook maupun di blog.
Raya kali ni banyak perkara2 yang menyayat hati.
 
Raya ke 6...dapat panggilan dari kakak kul 4.10 pagi...24hb. Ogos mengatakan ayah sakit dan dimasukkan ke wad. Aku datang ke HSA (hospital tun aminah jb) dalam kul 8.00 pagi dan mengantikan tempat abang aku yang jaga dari dia masuk wad...
 
Dalam kul 12.30 tengahari ayah mengadu sakit perut...aku pun terus panggil nurse. 12.45 terus masuk kebilik bedah.
 
Kami berkumpul adik beradik di tingkat 1...risau dibuatnya sebab orang yang masuk kemudian dah keluar..yang ayah lum keluar2 lagi.
 
Macam2 persoalan yang berfikir dikepala otak masa itu sebab faktor usia ayah...
 
Pukul 6.30 ptg barulah ayah keluar dari bilik bedah...alhamdulillah ayah selamat. Doktor kata hempedu ayah pecah dan ada batu karang. Itulah puncanya ayah selalu mengadu sakit tapi tak mahu pergi hospital.
 
Sebelum tu..suami aku dapat panggilan dari ayahnya mengatakan suami sepupu nya meninggal dunia sebelum subuh semasa tidur..tarikh dan masa yang sama ayahku sakit.

Bukan itu saja...kakak sepupu suamiku kini koma...selepas muntah darah akibat dari pembedahan saraf. Pergi melawat di wad ICU...kesian nengok penuh dengan wayar2 dibadan dan muka....
 
 
Selepas keluar dari bilik bedah.
 
 



hari ke 3...tetap sembahyang berdiri.
 
Ayah keluar wad hari selasa (28hb Ogos)...5 hari di Hospital. Segala kos perubatan FOC sebab ayah kerja gomen...:)
 
 
 
Inilah Duniaku,
 
 


10 comments:

JunAina said...

Semoga ayah Zue cepat sembuh. Kuat semangat dia coz sakit2 pun nak solat berdiri jugak.

maza said...

Untungnya keja gomen.. tu pun ada horg yg tak reti2 bersyukur.. kan kan kan..

maza tabik atuk itu yg solat berdiri walaupun dlm kepayahan dan kesakitan.. kalau maza, entahlah.. huhuhu

maza doakan keluarga k.zue dlm peliharan Allah jua..

ameeennnn

ahmad humairi said...

Assalamualaikum,

Allah selamatkan ayah zue.
Moga diberikan kekuatan buat ayah zue serta zue sendiri menghadapi ujian ini!

pipoq said...

contoh ayah mithali tu..

kalau kita ni, demam sikit pun dah tak nak solat..

mudah mudahan darah 'ketaatan' tu akan terus mengalir dalam generasi.

Maiyah said...

smoga ayah cpt sembuh ya

nahmy said...

Ahamdulillah, semoga ayahanda terus sihat dan sentiasa didlm jagaan-Nya.

Zaitun said...

Alhamdulillah ayah zue dah beransur pulih.

Al-Fatihah buat yang telah pergi.

ieja amieja said...

salam kak zue..
moga ayah akk terus diberi kekuatan utk sembuh sepenuhnya..sepanjang puasa dan syawal ni mmg terharu bila dpt berita yg memilukan dgn pemergian org tersayang..

DrSam said...

Alhamdulillah. Semoga ayahanda zue diberi keafiatan seperti sediakala dan dapat bersama keluarga tercinta.

IBU PUSPITA said...

Saya ingin berbagi cerita kepada anda bahwa saya ini IBU PUSPITA seorang TKI dari malaysia dan secara tidak sengaja saya buka internet dan saya melihat komentar ibu hayati yg dari honkong tentan MBAH KABOIREN yg telah membantu dia menjadi sukses dan akhirnya juga saya mencoba menghubungi beliau dan alhamdulillah beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor toto 6D dan alhamdulillah itu betul-betul terbukti tembus,kini saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH KABOIRENG dan jika anda ingin seperti saya silahkan hubungi MBAH KABOIRENG di 085-260-482-111,saya juga tidak lupa mengucap syukur kepada ALLAH karna melalui MBAH KABOIRENG saya juga sudah bisa sesukses ini dan jangan mudah percaya kepada MBAH yg lain selain MBAH KABOIRENG karna saya juga pernah mengalami yg namanya dibohongin sama para normal yg lain,ini bukan rekayasa dari saya melainkan ini kisah nyata dari seorang TKI,jangan ada percaya klau ada yg memakai pesan ini klau bukan atas nama saya krna itu cuma bohan dan ini resmi saya yg menulis.Untuk yg punya rum erimakasih atas tumpangannya. KLIK _ GHOB _ 2D 3D _ 4D _ 6D _ DISINI












Saya ingin berbagi cerita kepada anda bahwa saya ini IBU PUSPITA seorang TKI dari malaysia dan secara tidak sengaja saya buka internet dan saya melihat komentar ibu hayati yg dari honkong tentan MBAH KABOIREN yg telah membantu dia menjadi sukses dan akhirnya juga saya mencoba menghubungi beliau dan alhamdulillah beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor toto 6D dan alhamdulillah itu betul-betul terbukti tembus,kini saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH KABOIRENG dan jika anda ingin seperti saya silahkan hubungi MBAH KABOIRENG di 085-260-482-111,saya juga tidak lupa mengucap syukur kepada ALLAH karna melalui MBAH KABOIRENG saya juga sudah bisa sesukses ini dan jangan mudah percaya kepada MBAH yg lain selain MBAH KABOIRENG karna saya juga pernah mengalami yg namanya dibohongin sama para normal yg lain,ini bukan rekayasa dari saya melainkan ini kisah nyata dari seorang TKI,janan ada percaya klau ada yg memakai pesan ini klau bukan atas nama saya krna itu cuma bohon dan ini resmi saya yg menulis.Untuk yg punya rum erimakasih atas tumpangannya. KLIK _ GHOB _ 2D 3D _ 4D _ 6D _ DISINI

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Iklan.