Meriahnya.

Inilah suasana berbuka puasa (1 ramadan) di rumah mak aku...ramai sampai tak cukup ruang.
Ada 2 keluarga yang tidak balik.

Susah nak dapat kumpul dan satu kan 1 keluarga...masing2 pun nak berbuka di rumah mertua masing2...begitu juga dengan hari raya.


Inilah Duniaku,

12 comments:

cheqna said...

ouh..memang besh ni..suasana cam ginilah yang dirindui =)

ieja amieja said...

syukur..first buka pose tu ari pun ieja buka kat kg jg..w/p ada yg x dpt nak blk..tetap meriah memandangkan ada 3-4 family yg blk..sedihnya cuma x de arwah mak & ayah je..

Maiyah said...

salam..
wahhh mmg seronok berkumpul
xde yg paling gembira dari
dpt brsma klrga ;)

zue said...

cheqna,
mmg meriah dan riuh rendah jadinya.
mak ayah kzue x ada dlm gambo ni sbb mereka klu buka minum air dan mkn kurma terus gi sembahyg.

Kakzakie said...

Rugilah mereka yg tak dapat balik masa itu kan Zue. Kakak suka kalau dapat kumpul-kumpul macam ini..

zue said...

ieja amieja,
walaupun mak dan ayah ieja dan tiada tapi hubungan silatulrahim kluarga ieja terus trpelihara.

zue said...

maiyah,
waalaikumusalam...mmg gembira dpt brkumpul brsama. mak zue x pernah pnggil utk balik...mmg hati dan naluri kita adik bradik nak brbuka di rumah mak.


kakzakie,
mmg rugi mana yg x dpt brsama trutama kakak zue yg tua...dia saja yg tak pernah dan tak mahu dtg umah mak bila puasa hanya raya dia akan muncul itu pun sekejap. entahlah...

atuk said...

salam Ramadhan Zue

gembiranya hati si ibu

Selamat menjalani ibadah puasa

ahmad humairi said...

Assalamualaikum,
Salam Ramadhan Al Mubarak.

Kini tiba giliran kita pula (saya), menanti kepulangan anak-anak.....memang terharu bila berkumpul bersama 1keluarga....rasa macam 1Malaysia plak.

Selamat berpuasa,
Selamat berbuka dan
selamat menyambut aidilfitri.
Maaf zahir dan batin.

zue said...

atuk,
salam ramadan buat atuk juga.
masa2 ni lah dpt brkumpul dan menikmati juadah. kalu tak susah nak dpt kumpul mcm ni..

ahmad humairi,
waalaikumusalam...sama le kita ek..salam ramadan.

mana yg anak2 ramai mmg trasa kemeriahannya tapi bila giliran zue esok agaknya sunyi je sbb anak cuma 2 org je. kot masing2 balik umah mertua...tinggal le kami laki bini.

maza said...

perkhhhh memang meriah sakan.. seronok aje tengok...

maza cuma tiga beradik, kalau pak busu tak balik, agak sunyi ler... huhuhu

Kazman / Sue said...

ini baru betul meriah ni....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Iklan.