Sabar.

Assalamualaikum wbt.

Keterasingan dari dunia maya begitu lama kurasakan...apa khabar kalian semua.
Semoga kalian sihat disamping memperbanyakan amal ibadat di bulan Ramadan.

Sudah lama tidak menulis....macam tak tahu nak mulakan apa.

                                      ***********************

Kisah2 peribadi ku yang lalu telah mencengkam hati dan sanubariku telah lama aku buang jauh2 sebab aku tak mahu menjadi seorang isteri yang hanya mementingkan diri sendiri.

http://www.iluvislam.com/design/e-kad/4582-design-18-cara-merawat-hati.html


Dibulan yang baik ni aku ingin memohon kepadaNYA supaya aku diberi kekuatan fizikal dan mental supaya aku lebih sabar dari segala SABAR...

"Wahai sekalian orang-orang yang beriman! Mintalah pertolongan (untuk menghadapi susah payah dalam menyempurnakan sesuatu perintah Tuhan) dengan bersabar dan dengan (mengerjakan) sembahyang; kerana sesungguhnya Allah menyertai (menolong) orang-orang yang sabar" (Al-Baqarah 2:153)


8 comments:

Irfa said...

salam kak zue
lama x singgah sini
sihat ker?
selamat berpuasa ye..maaf kalau selama ni ada salah komen kat blog akak..saya pun cuba perbaiki diri.elak menulis benda2 x elok kat blog.perasaan sendrii tu simpan dalam hati je ;)

maza said...

wah.. kak zue....
cantik gambar bannyer kat atas tu.. hehehe

selamat menyambut ramadan...

zue said...

irfa,
waalaikumusalam...slmat brpuasa..alhamdulillah akak sihat.
sama2 le kita ek mmperbaiki diri.

maza,
gambar bannyer tu..masa pergi ke pulau sipadan. mmg cantik tempat nya.

Kakzakie said...

Samada zue yg menyepi atau kakak yg tak singgah sini. Terasa lama benar. Moga segalanya baik-baik dan selamat menjalankan ibadah puasa Zue..

redza said...

slmt berpuasa kak zue...semoga puasa tahun ni lebih baik dari sebelumnya

mie said...

selamat berpuasa..
sama2 lah kita bersabar walau dugaan yang datang..
ehehehee

zue said...

kakzakie,
mmg lama sy menyepikan diri...baru kini sy ada kekuatan. smoga allah ampun kan sy.

redza,
semoga puasa kita diberkati oleh dan menerima ganjaran olehNYA.

mie,
insyallah...kzue sedaya upaya utk menjadi yg baik dari yg trbaik.

pipoq said...

sabar itu indah..cuma nak mendapatkan keindahan tu kekadang terpaksa berkorban hati..tapi andai untuk kebaikan, mungkin itu yang terbaik dipilih ALlah..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Iklan.