Tetamu Allah.

Assalamualaikum wbt...semoga kekawan semuanya sihat walafiat hendaknya.
Minggu depan dah nak raya Deepavali lepas tu hari raya korban...kuih raya ada lagi ke..klu ada lagi bagus tu bersambung ke raya haji :).


Apa perasaan anda bila sudah lama mendaftar untuk ke tanah suci tapi sampai hari ni masih tidak dapat panggilan....tapi ada orang yang baru aje mendaftar di Tabung haji maksudnya tahun lepas atau tahun ini tiba-tiba dapat panggilan dari Tabung Haji anda diterima dengan sekian2 tarikhnya.



(gambar sumber dari google)


Tentu ada yang rasa kecewa dan sedihkan. Bila yang mampu tentu saja mereka ini gunakan pakej
dan mereka boleh pilih pula tarikh ke sana.

Kouta untuk wakil-wakil rakyat ** pun ada apatah lagi kouta pak-pak menteri. Saya ingat lagi jiran rumah mak saya yang pergi dengan kouta ****.

Ustaz di tempat saya kata...ini bukan mengelat tapi kalau nak menjadi tetamu Allah, jadi berserahlah kepada Allah. Banyakkan bersabar. Kalau kita tak dapat, apa nak buat, Allah tak izinkan lagi untuk kita bertamu kerumahNYA.

Semoga makcik dan pakcik di tempat saya banyakkan bersabar ya...insyallah pasti dapat pergi juga.




11 comments:

Fara said...

Jgnlah sedih. Kalau dah sampai seru, smpi juga kita...

Azma said...

insyaAllah..ada sbbnya DIA x bagi pergi lagi tu..

fiza said...

Insya'allah, klo dah tiba masanya akan jadi tetamuNYA juga.

sahromnasrudin said...

betul tue..serah pd Allah..Dia Yang Maha Berkuasa menentukan bila kita akan menghadap NYA..
jangan sesekali memepersoalkan rezeki org..kita seolah-olah mempersoalkan kekuasaan Allah SWT

pipoq said...

beberapa hari lepas dalam berita menceritakan tentang keselesaan yang boleh nak di bayar apabila menjejakkan kaki untuk beribadah haji..

memang la tak salah utk menggunakan kemudahan yg disediakan tapi kalo niat awal nak datang ke sana untuk keselesaan, camne ngan niat utama utk mengerjakan ibadah haji tu pulak ?

Azhariah Zuber said...

sabar. smapai masa leh pi. ataupun cuba merayu lu

rezeki said...

salam zue

semuanya Allah yg tentukan, cepat atau lambat dann bagaimana caranya, hanya DIA YANG MAHA MENGETAHUI

alhamdulillah,
dulu kami mendaftar setahun je dan ikut kelas bimbingan haji selama setahun juga dan akhirnya kami terima jemputan dari Allah last minit selepas hampir keseluruhan jemaah yang pergi tahun 2007 dah dapat surat dan tarikh penerbangan

Semua kerja Allah

Alhamdulillah

nur said...

AsSalam Zue..
InsyaAllah moga ada rezeki makcik menjadi tetamu Allah suatu hari nanti.. aminn
Teringin sangat nak ke sana..

MOKCIK AZWA said...

Kalau guna kuota orang besar2 pun kalau tak diizinkan Allah belum tentu dapat pergi.. sabar jer la ya. MIL dan FIL jenuh juga merayu nak pergi tahun ni tapi belum ada rezeki lagi..

azmnor said...

Salam Ujie..,

bersabarlah atas apa yg berlaku, jika telah sampai masa jemputan Allah utk beribadat dan ziarah dirumahnya..tiada siapa yg dpt menghalang... semuga di permudahkan sabar dan redholah dgn ketetapanNYA...Insyaallah....aaminnn.

azmnor said...

Salam zue...,

maaf atas kesilapan nama, dah tua-tua ni gitulah...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Iklan.