Pen Merah Pen Biru.

aku : Haris...kertas periksa dah dapat ke?

haris : dah ibu

aku : lulus tak..mana dia.

haris : cikgu cakap klu pen biru lulus ..klu merah tak lulus.

aku : ya lah itu pun ibu tahu. zaman ibu sekolah pun mcm tu.

haris : b.i ayes dapat 50 lulus.

aku : ha !...mmg le lulus napa sikit sgt markah tu.

haris : ayes dapat pen biru. Kawan ayes dapat pen merah.

peh..fening kepala aku...haris ni masih belum matang lagi...pada dia janji lulus je.
itu baru b.i belum yg lain2.

12 comments:

ain said...

bdk2 gitulah kak!! yg depa tau mesti lulus je, tak kisah psl markah.hihihi

zue said...

ain,
mmg betul sgt2.

Kak aNIe said...

Zue...bebudak ni dah pandai dah bagi alasan sekarang...hehehe''Takpelah...janji biru kan?

en_me said...

sibbaik lulus kannnns.. ehehe

Mak Su said...

hehehe, u marah i love u

naz ilyn said...

salam... macam tulah kak zue budak-budak baru kenal sekolah lama-lama nanti paham ler dia tapi tetap geli hati.

um. masyitah said...

salam zue;
Anak-anak ye,masih belum dapat menilai sesuatu. teringat pula pantun,pen merah,pen biru.U marah I love u.

Hajah Nafisah bt. Haji Md. Noor said...

tu baru pen merah pen biru, dap pening... kami di sek duk ngajar dgn penuh semangat supaya anak bangsa lulus dgn cemerlang tapi bukan semua yg nak belajar... sabar je lah.

zue said...

kak anie,
mmg byk songgeh haris ni.

---------------------
en_me,
lulus yg tak memuaskan lah

---------------------

mak su,
x leh nak marah...sbb ibu dia pun satu tak sempat nak ajar.

zue said...

ilyn,
mmg gelihati bila dia ckap yg cikgu bagi dia pen biru. org klu boleh biar le markah nyer 80 ke atas.

-------------------

um.masyitah,
hihihi.

-------------------

hajah nafisah,

semangat guru2 nak mendidik anak murid mmg tidak dpt di pertikaikan cuma murid2 ni yg endak tak nak je.

MOKCIK AZWA said...

Salam zue...

baru hari ni berkesempatan menjenguk rumah baru zue..

gitu la budak2..cikgu pun nak senang explain cenggitu jer la...biru lulus, merah gagal...ihikss

zue said...

mokcik azwa,
zaman zue sek ren pun gitu juga...cikgu cakap.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Iklan.