Pergi tak akan kembali..

Sabtu yang lepas iaitu 23hb April 2011 telah kembali kerahmatullah iaitu bapak saudaraku...abang kepada ayahku...En Yassin bin Suridi..di usia 85 tahun.

Lama sungguh arwah menderita sakit asma.

Dalam keluarga ayahku..hanya tinggal ayahku dan dalam keluarga emak pulak tinggal 4 beradik termasuk mak.

**********************************

Dulu kalau ada mak2 sedara ni rajin sungguh kita menziarahi mereka...bila dah tiada ni semacam dah putus sedara pulak. Mana tidaknya rumahnya dah tak ada orang tua duduk dan lagi anak2nya semua duduk merantau jauh2..jadi semacam terputus hubungan.

Kalau dapat jumpa...waktu nak kawinkan anak2...ah..mesti jumpa sebab orang2 macam ni rajin pergi rumah sedara kawin sebab masing2 ada anak2 yang akan kawin...takut orang tak datang rumahnya nanti.

15 comments:

kakcik said...

Adik beradik arwah mak kakcik pun sudah tiada lagi. Sebelah bapa hanya tinggak seorang. Terasa sangat jauh dengan sepupu sepapat sekarang ini... :(

Kakzakie said...

Biasalah bila org tua dah tak ada anak-anak kena rajin bertandang sesama sendiri kalau tidak bimbang semakin jauh hubungan sebagai sepupu....

zue said...

kakcik,
mmg ia pun dah semakin jauh hubungan dgn sepupu..pdhal masa kecl2 dulu bukan main rapat lagi...


kakzakie,
waktu hari raya atau kenduri kawin baru ada sedara kan...:)

MOKCIK AZWA said...

Salam Zue,

Al Fatihah buat arwah. Takziah atas kehilangan.

Betul tu Zue..masa kecik2 rapat sangat tapi bila dah besar tak serapat mana...hehehe..agaknya malu2 sebab masing2 dah besar.

zue said...

mokcik azwa,
walaikumusalam...thank.

sifat sombong pun ya...

Mohamad said...

salam zue..
Nenenk saya meninggal pada 7 April.. bersamaan dengan sambutan hari jadi saya..

Alfatehah untuk mereka..

Miecyber said...

Al Fatihah...

Sony Play Station di ceroboh pengodam

Azma said...

takziah buat kak zue sekeluarga..alfatihah..

alhamdulillah mak pak sedare saya masih ada so sepupu-sepapat mmg masih rapat. Suatu hari nnt jd cam kak zue jg akhirnya.. x best kan..

maza said...

Alfatihah.. salam takziah daripada maza...

bapa suadara tetap bapa juga... bahkan waris yg ini amat kuat sekali....boleh kahwinkan adik beradik kak zue tu..hehehe

apa2 hal pun sebelah adik beradik ayah maza tinggal pak teh sorg aje, ayah dah lama arwah, hampir 26 tahun...

sebelah mak pula masih gagah2.. alhamdulilah..

apa2 hal pun kisah pasal bila org tua tak ada, hubungan yg lain agak renggang amatlah maza bersetuju.. huhuhu

zue said...

mohamad,
waalaikumussalam...al-fatihah buat nenek mohamad.

miecyber,
terima kasih.

azma,
hubungan sedara akak dah kurang rapat disbb kn tiada lagi kunjung mengunjung dan brtanya khabar. masing2 pun buat hal masing2.

zue said...

maza,
terima kasih...

selalunya belah sedara ayah mmg tak rapat..klu belah mak masih ok lagilah..
agak2nya jalan selisih bahu pun tak tahu yg tu sedara kita kan..sbb dah x pernah jumpa dan x kenal..:)

ahmad humairi said...

Al fatihah buat arwah, khas dari saya yang bakal pergi jua.

nahmy said...

takziah dr saya, semoga rohnya dicucuri rahmat bersama roh para solihin, para muqarabbin...

Kunang-Kunang said...

Assalamualaikum Zuee,

Takziah di atas kembalinya ke rahmatullah arwah bapa saudara. Alfatihah untuk arwah.

dangarumbia said...

Ya la Zue,

Semakin ramai orang lama tinggalkan kita... tak lama lagi, kita pula jadi orang lama gak...

.
.
.
Rindukan mereka yang telah pergi....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Iklan.