Durian.

Assalamualaikum wbt.

Musim durian kembali lagi...rumah mak mertua tak berbuah. Tak tahulah yang banyak ni datang dari mana ek..

Selalu balik kerja nampak org jual durian...selalu aku cakap..kat situ ada org jual durian'abg' dgr je tapi buat bodoh je..kereta tak boleh dibawa masuk durian sbb dekat seminggu baru hilang baunya. Itu yang 'abg' buat tak tahu je..Ada ke patut dia suruh aku jinjing keluar karung durian tu klu aku beli..eee mmg x munasabah betullah...ada lagi cadangannya suruh aku bawak tupperware kopek kat kat situ juga. Dasar betullah..:(

****************

Ahad lepas aku suruh kakak dan anak sedara carikan buah durian...pakai kereta anak sedara sbb aku tahu dia org tang makan buah durian no 1. tak kisah punya bau durian melekat kat kereta.
Dia org cari2 di sekitar Kg Melayu dan Pasar Larkin..mak ai mahalnya sekilo rm 15 yang ada tu rm 18.

Cari2..tu yg sampai di S'mart Pandan..dapatlah harga rm 10 sekilo. Ambil dalam 6 biji semuanya rm 97...nak makan punya pasal tak boleh berkira sangat...hehehe. Cina tu kata durian jenis 'Golden'

Memang betul2 punya kala emas..isinya padat dan rasanya puas hatilah..berbaloilah beli...:)

Ni gambo sumber dari tenet je...masa makan itu hari lupa lak nak snap...maklumlah excited sangat...


17 comments:

Azma said...

oo..hantu durian rupanya..

saya...sama cam hubby akak.. Cukup bengang kalau naik kete bau durian. hehe.. Tapi kalau bab tempoyak..pergghh.. rasa cam nak ratah je tempoyak tuh!! haha...

MOKCIK AZWA said...

Mujur mokcik dgn cik abe jenis 'can live' with the durian smells in the car...hahahha... kami bukan hantu durian tapi anak beranak semua suka makan..hehehe

wah best kan kala udapat durian yang menepati cita rasa yehaaa

zue said...

azma,
hantu durian tak apa lagi jgn antu anjasmoro sudah..hehehe.

'abg' akak dah x minat durian lagi sbb katanya dah puas makan masa dulu2..yelah kg dia byk pokok durian.
sambal tempoyak..peh mmg akak minat sesgt.

zue said...

mokcik azwa,
mmg x leh durian tu nak tumpang...kesian ko durian..tumpang keta org lain lak..hehehe.

mmg seronok kan mkn klu yg kaki durian.

sahromnasrudin said...

sebut pasal durian nie..mmg saya kelakar..

sy dah duk sendiri br tau kopek..masa duk dgn fmly..haram tak tau kopek durian nie huhuhhhhh

Kakzakie said...

Membeli di JB bawa balik kenapa tak singgahkan sebiji-dua kat rumah kakak? Kakak teringin nak makan yg musang king belum pernah rasa....:)

zue said...

sahromnasrudin,
ye lah duk dgn family..manja dan malas yg lebih kannn.

dah dok sendiri..apa2 aje semuanya tahu buat sendiri..yg x tahu masak pun boleh jadi pandai.

zue said...

kakzakie,
alamak kakzakie..sori le x tringatlah..dah habis pulun x toleh belakang...:)

insyallah lain kali klu ada rezeki...

dangarumbia said...

Tie belum merasa lagi durian musim ni. Nampak kat bandar tu ada di tepi jalan, tapi tak berani nak beli, biasa abg beli dengan tokey di kebun...

Miecyber said...

Durian di kebun saya tidak berapa menjadi kali ini..

Atap genting dari tiub ubat gigi

Penemuan Saintis Islam

maza said...

WAHHH duriannn.. mau terjah rembat yg D24 super power tahap kucing tidur.. huhhu

tapi kat sini harganya mahal lah fulaks. aderkkkk

ahmad humairi said...

Dah x bleh makan durian banyak-banyak dah...sket-sket bole laa.

zue said...

dangarumbia,
tie..beli dgn tokey durian..wow mesti baik punye arga.

miecyber,
sama lah dgn pokok durian mak mertua x ada brbunga pun...

maza,
mmg best klu dpt jenis kucing tido..tapi arganya boleh tahan...tapi nak mkn apa salah nak rasakan beli brg sebiji 2 jadi lah...jgn kedekut klu nak mkn..hehehe.

zue said...

cikgu ahmad,
mkn sikit tak apa kann org kata buat rasa...(yg ada penyakit)

maiyah said...

assalam..

Apo? durian.. nyum nyum.. mmg peberet tau.. tp kat kwsn jln enggang ni xde yg best2

Nida said...

uwaaaaa..... ni yg buat Nida telan ayaq liuq...

Sini durian terlalu mahal.. tak mampu nak membelinya, frozen pulak tu

zue said...

maiyah,
waalaikumussalam...kat jb ni...mmg best2 lah rasanya..nak kena tahan je poket ni..sbb arganya mahal lagi.

nida,
dah bawak oversea..mestilah arganya melambung...drp x ada frosen pun leh gak..durian juga kannn.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Iklan.