Bengang.

Assalamualaikum wbt...semoga teman2 berada di dalam keadaan sihat dalam menjalani ibadat puasa.

Belum lagi dapat menyempurnakan solat terawih...:) ehem2 je lah...

 Aku sebenarnya tengah tahap boring yang gaban...bila dengar desas-desus mengatakan kompeni aku raya tahun ni tak ada bonus. Mak datok...sedihnya dengar...yang lagi bestnya nak bagi gaji lebih awal...kepala otak dia...nasib baik aku masih lagi bulan mengambang...jadi suka hati aku lah nak marah2 kat sini.

Kerja bagai rak...dah lah tu banyak sangat itu ini tak boleh..byk sgt peraturannya...dah tu tak ada duit apasal sibuk2 amik audit QESH...bukannya kompeni kilang..alah setakat teknikal je tak yah membazirkan duit kearah tu. eee kepala dah serabut ni....apa nak buat...takan lah nak gi korek tabung yang semesti dah dikorek..huhuhu.






Nampak gayanya budget duit raya kena potonglah....kesian anak2 buah aku...

Ni kena berdoa banyak2 kot2 ada wang ehsan...klu x ada bonus duti raya pun jadilah...masih mengharap....



22 comments:

sahromnasrudin said...

duit nuffnang kan ada heheheee

zue said...

sahromnasrudin,
alahai duit nuffnag tu siput je sbb kita ni blog yg hampeh...

Kunang-Kunang said...

Berdoalah mudah2an kompeni tu banyak duit. Dapat bayar bonos.

zue said...

kak ani,
harap2 gitu lah...

MOKCIK AZWA said...

Zue..mujur ada tabung nak dikorek..yang takde tabung tu camna la gamaknya..sabor jer la..

Kakzakie said...

Berdoa moga sykt zue dapat durian runtuh sebab sekarang kan banyak durian. Hehehe....

Tak kisahlah zue janji dapat bertemu saudara-mara dah cukup bermakna...

zue said...

mokcik azwa,
tabung klu dah tiap bulan kena korek bila pulak nak penuhnya. tabung2 ko lah penyelamat aku ni...

kakzakie,
alamak durian dah byk yg runtuh tapi dgr nya gi antar ke tempat lain tu yg panas je bdn sbb dpt biji nya aje...huhuhu.

maza said...

..maza juga sudah hampir 4 thn tak merasa duit bonus semenjak ketenatan ekonomi lalu.. uhuk!

dalam hati ada sedih juga...

Ann Huda (Ate) said...

Bagi Ate bonus mmg rezeki untuk anak-anak sedara...tak de bonus, kuranglah sikit dpt berbagi dg mereka. Kegembiraan mereka di hari raya adalah sesuatu yang menggembirakan Ate jua.

zue said...

maza,
kzue rasa...ko mmg dah x yah dpt bonus sbb ko puye gaji ribu=riban..:)

ann huda(Ate),
budak2 ni dah tahu..makcik2 dia org mesti bagi duit raya...nak tak nak kena bagi juga kesian...sethn skali raya...apa2 makcik ko ni akan tetap bagi...walaupun nilainya kena susut sikit...

JunAina said...

zue...

k.aina jugak masih menunggu, khabar dari seberang mengatakan surat akan di keluarkan 2 minggu sebelum raya tetapi amountnya belum tahu...

kalau ya alhandulillah...kalau tak terpaksalah k.aina memecahkan tabung ayam kat lemari...:)

zue said...

JunAina,
kesabaran dlm menanti jawapan...insyaallah adalah tu...mcm zue awal2 dah diberitahu tu yg lagi frust.

nasib baik ada gak tabung ayam...boleh lagi tu...:)

Rozali said...

Assalamualaikum Zue

kami pun masih menunggu bonos di umumkan...he he

Wassalam

ieja amieja said...

hehhe...sy mmg selalu x de bonus..ada h/wife cam sy ni yg ada bonus jgk..cik abg dah lama dpt bonus n dah lama habis..apapun sabo n berdoa je la mana la tau saat2 akhir ada berita gembira...

zue said...

Rozali,
waalaikumusalam...atuk pun sama gak tunggu bonus...:)

ieja amieja,
jadi h/wife x pening2 kan kepala...sbb setiap bln che abg mesti bagi punya mcm kzue yg bekerja ni mana lah dpt dari abg...kita dok tolong dia adalah.

Azma said...

sabo kak, sabo..

doa byk2 mana tau Dia nak bagi rezeki sedebuk kat mana2.. :)

cheqna said...

insyaallah..ada kot nanti bonusnya tu =)

zue said...

azma,
mmg tgn sabor ni...sbb belum smpai masanya.

cheqna,
mudah2an ya...makbul doa cheqna dan kwn2 yg lain.

Mak Su said...

nasib maksu ni tak tahu lagi, sebab baru setat keja.... nasib nasib

Nida said...

saborrr Kak Zue... adalah rezeki nanti..

zue said...

mak su,
mudah2an adalah nanti...

nida,
thank...insyallah mudah2an.

sahromnasrudin said...

selamat berpuasa di hari ke 8 ya :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Iklan.