Lari dari budget.

Assalamualaikum wbt...wah seronoknya masih dalam mood raya ke kekawan.. :)

Walaupun bekerja disiang hari tapi malam masih boleh beraya kan kekawan.

Dah masuk minggu ke 3 raya...aku dah terasa macam nak semput je ni..dah paras-paras hidung ni.

Tiap minggu kena masak banyak...ya  lah tetamu datang kena jamu yang berat2 sebab yang datang ni saudara mara ni jenis yg setahun sekali baru jumpa :) sebelum dtg dia orang dah call dulu...jadi kenalah sediakan juadah yg berat...takan nak bagi makan kuih kot..

Klu jiran2 kat rumah aku ni senang sikit...jamu kuih aje sbb dia org klu dtg umah main terjah je...org jawa kata 'baraan'.

Jumaat ni saudara dari KL nak turun Kulai..4 kereta lak tu...kawan sek anak dara nak dtg beraya juga..mak datuk byknya nak kena masak ni.

19hb pulak dah setat marhaban...rumah aku jatuh 20hb..selama 5 hari berturut2 ni. Nasib baik buat jamuan makan dirumah jiran aku ..peh selamat sikit.

Barang basah sekarang ni bukan macam dulu..semuanya dah naik harga.

Aku memang dah buat perancangan untuk budget raya ni...tapi tak sangka lak dah terlebih budget.


Nampaknya dapat bonus pun tak cukup dan terpaksalah kena korek tabung yang sediada dikorek...setahun sekali kena 'IKHLAS' tau.




10 comments:

s a r said...

assalamualaikum.

hee. raya selalu dah buat bajet tapi mesti terlebih bajet. :D

Lana~Bulu said...

biasalah tu kan...kekurangan akan mendidik utk lebih berhati dimasa hadapan...

KAMATO said...

tetamu tu membawa rezeki, insyaallah

zue said...

sar,
waalaikumusalam...trlebih budget x apa lagi...jgn mmbazir itu yg x mahu.


Lana-Bulu,
setiap thn...mmg dah buat prancangan awal2 lagi...

zue said...

KAMATO,
betul kata awak...mmg rezeki tetamu :)

MOKCIK AZWA said...

sama la kita zue..dah over lari bajet dah nie huhuhu

ieja amieja said...

rasanyer tiap2 thn cam tu la kak,kadang2 tetamu yg dtg x dijangka ramainyer..tu pun x selalu dtg serentak..kene yg dah tpon dulu x smpai hati lak x jamu makan kan..rezki dorang la tuh..

maza said...

ayat yg last tu.. hahaha

yang ikhlas dongggg...

Azma said...

Isskkh..lambat sampai..huhu..

Raya2 camtu la kak kan..sian akak.tp cam akak ckp la.., mesti ikhlas... :)

en_me said...

selamat hariraya kak zue tewww.. leh datang umah.. ehehe

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Iklan.