Baru tahu...

Apa perasaan anda bila melawat orang sakit di hospital besar (kerajaan). Tentu ada perasaan yang seram, takut, bimbang dan berbagai2 perasaan muncul. Lebih2 lagi bila saja naik liftnya.

Yang sebenarnya aku nak citer pasal aku melawat anak jiran aku masuk hospital kerana appendix.
Kesian...terpaksa kena operation sbb appendix nya sudah pecah jadi Dr terpaksa membuat perbedahan dgn segera. Klu belum pecah aku rasa lambat lagi tindakannya.

Jiran aku ingat anak dia tu kena sakit perut biasa...jadi dia pergi klinik..dr kata kencing kotor. Jadi tak adalah masalahnya. Tapi keesokanya anak dia kena muntah2 bercampur darah.

Jadi pergilah ke hospital kulai...bhg emergency. Dari situ je dr dah dpt tahu terus kena ke hospital besar Hosp Sultanah Aminah.

Dalam kes ni...klinik2 biasa ni mmg tak peka dlm penyakit yg terlindung. Yg dia tahu hanya diluaran saja yg dia nampak. Hospital juga the best.

Apendiks adalah lebihan pada usus perut. Sekiranya berlaku jangkitan ia boleh menyakitkan. Apendisitis yang teruk boleh menyebabkan apendiks pecah dengan pembentukan nanah di dalam rerongga abdomen atau peritonitis (jangkitan rerongga abdomen).



Jadi kena ambil endah tentang sakit perut ni jgn ambil mudah saja.

p/s: untuk beberapa minggu ni asyik citer pasal penyakit je.

4 comments:

generasi clan said...

ala anak jiran awk 2 kira ok agi dr ckp mcm 2...
nasib saya lebih teruk...
dr cakap sy bohong.. last2 sy terpaksa duduk kat hospital pakar 7hari pulak 2...

maiyah said...

kalo akak camna gaknya.. perut dah tak rasa pape

zue said...

gc,
dr klinik biasa ni tak boleh percaya 100% sbb dia org ni bukan pakar.
------------------------------

maiyah,
x apa lah ni semua ujian dari allah.

en_me said...

doctor jugerr yg kayerr.. kannns

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Iklan.