Ombak.

Aku dah janji dengan anak2 aku nak bawak dia orang ke 'puncak' jadi ada masalah yang tidak dapat dielakkan...rancangan itu terpaksa dibatalkan.
Untuk mengembira mereka kami bawa mereka ke Desaru je.

Kami menginap di Desaru Golden Beach Resort.


di villa kami menginap.


haris yang belum pandai lagi berenang...pakai boya(pelampung kuning) sama le dengan aku ni.

Aku dengan anak2 adalah mandi laut. Kalau suami ni...payah sikit kalau bercuti ni yang dia tahu membuta je kerjanya. Nasib baik le aku ni jenis yang tak boleh duduk diam. Merayap je lah kerja aku dlm masa aku disana.


keadaan ombak yang nampak tenang.




ombak yang menganas.


nasib baik aku tak apa-apa masa mandi di laut. Padahal aku bermain air ditepi-tepi je. Bila ombak datang dan ianya seperti menarik aku ketengah pulak. Aku tengelam untuk seketika. Kecut juga aku dibuatnya...ialah aku lak tak pandai berenang.


pengkalan TLDM di Tg. Pengelih.


Jeti Tg. Pengelih untuk ke Singapore, Batam dan Tg Pinang.

Di Desaru hingga ke Pengerang ni tak ada apa-apa yang menarik untuk dicari...mungkin orang-orang yang datang kesini suka akan keindahan lautnya kot.


12 comments:

maiyah said...

uiks.. hati2 ngan ombak camtu.. mmg tak dijangka kan :(

hans said...

uish...len2 kali je bawa gi pantai tgok ombak

zue said...

maiyah,
hans,

kiranya dah lama tak mandi laut sejak dari thn 1997. tu yg tringin nak mandi laut.

mmg ombak ni x leh nak jangka.

Shais said...

cantik tempatnya..

en_me said...

sakannns.. ehehe

Mak Su said...

desaru pun meriah gaks :)

en_me said...

nak tambah, lupa nak ckp.. jeliter pic anak yg bawah tewww.. ahaks

zue said...

shais,
bolehlah

---------------
en_me,
mmg sakan ni...pic bwh iteww brkenan ke...hihihi

----------------
mak su,
meriah kot...bagi org luar johor.

cik EPAL said...

bestnya..dah lama tak main ombak :)

zue said...

cik EPAL,
mmg seronok klu main ombak tapi musim2 tengkujuh ni bahaya sikit.

Ummi batrisya dan damya said...

cantik, ummi belum sampai lagi ke situ :)

zue said...

ummi,
sudi2 kan lah ke desaru.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Iklan.