Aku dah bergelar nenek.

Pada hari jumaat malam sabtu mingu lepas...mak aku buat kenduri tahlil dan cukur jambul untuk cicitnya.
Ia merupakan anak kakak aku....ingat tak...n3 akan yg lepas ada menceritakan hal kakak aku dengan suaminya yang bermasalah. Ni lah cucunya.

Jadi aku pun dah bergelar nenek juga.

'puteri' dan mamanya.

'puteri'

kumpulan yassin kg stulang baru JB.
Tak dapat nak amik gambo acara cukur jambul sebab tengah sibuk memegang dulung bunga rampai.

Cukur jambul merupakan adat resam masyarakat Melayu di Malaysia 40 hari selepas kelahiran bayi. Sambutan tidak disambut selepas kelahiran kerana sang ibu masih belum lepas pantang atau belum sihat.

11 comments:

Rozali said...

Assalamualaikum Nenek Zue

taniah dapat cucu saudara
manis si puteri

Wassalam

maza said...

woo.. disambut selepas 40 hari...

kira nak bagi tau org ramai gak, yg ibunya lagi 4 hari lepas pantang!

hehehehe

ouch!

apa2 hal pun tahniah k.zue..
pss kena tukar k.zue kepada n.zue...

hehehhe

ahmad humairi said...

tahniah nenda zue,

....taaapi cuti bersalin 90 hari belum approve lagi.

puteri tu cucu zue yang ke berape ek?

kakcikseroja said...

Comelnya 'puteri'.. :)

sI tEDI said...

kumpulan perempuan ya?

maiyah said...

yeyy.. ada geng ada geng.. sama le kita.. nenek gitu..

penjejak maya said...

salam,

selamat berbahagia dengan cucunda..

MOKCIK AZWA said...

salam tok zue...

seronok eh dah jadik nenek...hehehhe...nenek muda...

comelnya puteri...

zue said...

rozali,
wsalam...geli dgr bila geng alam maya pnggil nenek..rasa mcm dah tua..huhuhu.

apa2 pun tq lah.

maza,
isteri ko pun dlm pntg juga ya...ko pun kena brpantang gak..hehehe.

zue said...

ahamd humairi,
untung ek keja gomen akan dpt cuti 90 hari.
ni cucu yg ke 2. yg pertama dari anak kak along sy dan yg ni kakak sy yg ke 3.

kakcik seroja,
puteri ni rambut dia lebat dan krinting ikut ayahnya.

zue said...

si tEDI,
Aha kumpulan yassin perempuan.

maiyah,
ooo maiyah pun dah dpt title nenek juga. bagus2.

penjejak maya,
terima kasih.

mokcik azwa,
kahkahkah...rasa mcm dah tuanya.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Iklan.