Kucing...

Ada beberapa ekor kucing terbiar dibelakang rumah aku. Ada satu masih lebih dari 7 ekor...kiranya tempat lepak kucing2.

Kucing-kucing ni selalu buat aku naik angin...mana tak tong sampah kami yang selalu terlebih sudah di selongkarnya. Bersepah-sepah sampah yang dah busuk dgn berulatnya..tak diangkat lagi oleh SWM...jadi makanan kucing-kucing ni.

Yang tak boleh tahannya...buat 'kuih' selalu kat belakang rumah aku...aku perambat eh...tetap nak kat situ juga.

Geram-geram juga tapi setiap hari aku bagi makan...mana makanan kami yang tak habis aku campak kat belakang...Kucing2 yang kita tak bela ni....belasah aje..janji kenyang.

Aku ni memang tak pernah bela kucing...almaklumlah suami dan anak ada asma...

Anak kucing ni takut dengan aku...sebab aku selalu perambat dia.


Ni lah ibu kucing...bapaknya entah mana merayap...



                                       Anak-anak kucing ni sepatutnya ada 4 ekor...mati seekor.
Nengok tak payah jaga...badannya sihat2 dan bulunya nampak cantik.




18 comments:

ahmad humairi said...

Assalamualaikum,

Ambil je buat anak angkat.....bukan payah jaga sangat tu....janji bagi dia makan...

Kakzakie said...

Kesian kucing tu Zue. Menumpang kasih mengharap makanan dari yg belas-ihsan. Kenapalah dibiar merayap. Siaplah tuan empunya kucing agaknya....

zue said...

waalaikumussalam cikgu,
kiranya dah mcm anak angkat juga..yalah marah2 syg...

Kakzakie,
mmg x brtuan kucing2 ni...zue rasa kucing2 jadi mangsa buangan sbb belakang rumah zue ni...pengabisan lorong dan dihujung jln masih hutan lagi.

maza said...

aduhaiiii.. cutenyaaaaaaaa...

pakkallah kat rumah maza nan sayup tinggi di awan ini tak boleh bela binatang, kalau tak bukan aje kucing, ayam pun nak dibela.. hehhehe

Rozali said...

Assalamualaikum Zue

kesian kucing tu
kena perambat pun masih setia di situ

ps:sunah, sayang pd kucing

Wassalam

zue said...

maza,
napa cari rumah mcm burung merpati...yg jejak bumi dah x ada lagi ke?
klu nak zue antar ke Kluang...boleh sgt.


Rozali,
Waalaikumussalam..kena perambat bukan apa...suka buat kuih kat situ je...itu yg x tahan.
tapi masih bringat gitu...takut sok2 gi haji kan kucing2 kenakan kita pulak...

sahromnasrudin said...

ASSALAMUALAIKUM...

datang melayang ke sini dari minda cikgu ahmad humairi..

semoga tuan belog dan keluarga senantiasa dirahmati Allah SWT....

SALAM KENAL DAN SALAM ZIARAH

zue said...

Waalaikumussalam..sahromnasrudin,
alhamdulillah..sihat semuanya.

thank krn singgah sini dan selamat perkenalan.

maiyah said...

assalam..

kat rmh sy slalu ada kucing sesat yg bertndang, pas tu nnti hilang le plak

sahromnasrudin said...

assalamualaikum

salam ziarah di pagi selasa :-)

redza said...

adik sy ada bela 2 ekor...kucing org buang, ayah bawak balik rumah

zue said...

maiyah,
sama lah...jenis kucing mcm ni pndai berdikari..hehehe

sahromnasrudin.
waalaikumussalam...(^_^)

zue said...

redza,
thank drop sini...wah nmpaknya rakyat m'sia dah ramai yg perihatin...

blkg rumah zue ni dah jadi tmpt org buang kucing...apa nak buat.

Bio Aura RM650 said...

Salam kunjung,

Minat kucing ya.. kucing comel.. kalau boleh bela ramai2 best gak.. kena ada kawasan khas la.. x best bela dlm sangkar.

nahmy said...

kucing kalu sekor tu ok gak membelanya...kalu dah 'ramai'...terkoden woo. tp bela sekor pun mesti tak lama pastu jd gak ramai..

sahromnasrudin said...

assalamualaikum...

zue said...

Bio Aura Rm650,
waalaikumussalm...belum trfikir nak bela kucing ni...suka bagi makan sbb tahu iannya kelaparan.

nahmy,
betullah...cepat mmbiak...nak2 klu musim mengawan bising 1 tmn.

sahromnasrudin,
waalaikumussalam...

maza said...

aderkk.. maza tinggal di KL lah kzue.. bukan di Johor sana... Johor banyak tanah sampai bagi kat org luar gitew...

di KL ini kalau tak der kurang2 300k rega rumahnya jgn mimpi nak tinggal rumah bertanah... huhuhu...

maka Tinggallah di rumah flat2 sprti org kebanyakan jualah... lain ler kzue gitew... ouch!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Iklan.