Seleranya...

Hari aku cuti memasak heee best nya..hubby masak masakan kampung iaitu..

Gulai tempoyak pucuk ubi


ikan keli goreng berlado


Aku dulu2 tak pandai makan masakan orang nogeri ni..bila aku dah masuk ke dunia hubby...sedikit demi sedikit tekak aku dah mula terima.

Walaupun 2 aje menunya dah cukup menyelerakan.

17 comments:

piewahid said...

org phg pun mmg mkn cenggini.
completed la tu, sayur2an & lauk.

sI tEDI said...

untung ada suami pandai masak ni!! :)

ahmad humairi said...

makan ngan matajelaa aku kat sini...

hans said...

sedapnya

tun begia said...

sungguh sedap, tapi tempoyak bukan feveret haku, :-D

salamm,

~ CeguLinn~ said...

tempoyak tuh ,.... pebret sgt2..
rsa lapar plak tgk tempoyak tue ...

zue said...

piewahid,
masa sy gi umah mak sedara kat chenoh PHG. dia masak ikan patin gulai tempoyak...peh sedap tau.

si tEDI,
suami akak mmg pndai masak cuma nak tunggu dia rajin aje.

ahmad humairi,
hehehe.

zue said...

hans,
yapp

tun begia,
belajar2 lah makan makanan org melayu kita ni.

cegulinn,
meh sini stok tempoyak byk ni...balik kg cuti maulud nabi akak ipar bagi satu balang.

rezeki said...

salam zue

sedap tu lauknya , kena bagai irama dgn lagu krn masak lomak tu mmg kena dgn ikan keli goreng berlado, lps tu kena pulak dengan nasi panas2 lagi

memang match, kalau pak itam makan mau kena 2-3 pinggan hehehe

psl pak itam mmg suka makan hehe

kakcikseroja said...

Aduh.. memang menyelerakan.. kecur air liur kakcik :)

Kniedaz said...

alahai sedapnya lauk tu..simple tp sedap..

Tie said...

Tie suka pucuk ubi.. masak lemak biasanya. Tapi tak pernah masak tempoyak.

zue said...

rezeki,
pak itam mehh mkn mee rebus tulang kat stulang laut.

kakcikseroja,
makan2 mmg le sedap tapi kena jaga kesihatan tu. moga sihat selalu.

zue said...

kniedaz,
yapp..hari ni x tahu lak nak mkn apa ek?

tie,
klu x biasa mkn ni mmg susah nak bagi org cuba..takut tekak x leh trima.

Mak Su said...

maksu org nogori, tapi tak pandai makan lauk macam tu... oops :(

MOKCIK AZWA said...

wow sodappppp.....walaupun berasap heeeee

zue said...

mak su,
apalah org nogori pun x reti makan....he3

mokcik azwa,
alamak kluar asap kat telinga ni...he3.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Iklan.