Ingatkan dapat bunga..

Wah..besok cuti sampai minggu depan baru naik kerja. Mahu raya hujan tak berhenti-henti turun..kain baju dah banyak basuh..kering x serupa kering..sejuk je..terpaksa hantar dobi...dah banyak sangat sampai tak ada tempat nak sidai.

Macam mana ni...ingatkan dapat le bunga. tak ada bunga pokok pun jadilah..ni tangkainya pun tarah..apa citer..janji nak bagi. Patutlah tangan aku ni tak ada yang gatal.

Kesian member2 bangsa tionghua ni...tak merasa bunga le raya ni. Tak kisah lah..dia org ni site income byk tak mcm org melayu asyik harapkan duit gaji semata-mata.

Memang tak bestnya dpt cuti banyak tapi tak masyuk...huhuhu.

Ada 3 jemputan kawin dan kenduri...nak balik Kg pulak..lepas semua ni gigit jarilah aku..

Happy Chinese New Year and Happy Holiday.

12 comments:

Rozali said...

Assalamualaikum Zue

selamat mengunjunggi walimatul urus

Wassalam

kayteeze said...

Salam Zue,

Lama cuti tu. Kita kat Ganu ni tak pasti lak, tapi sekarang ni masih sekolah lagi.

Teringat masa kerja dulu, memang dapatlah angpow, bos beri, hamper2 yang dia dapat, dia bukak dan beri pada staffs.

Agaknya sekarang ni dah tak berapa mewah macam dulu... untung tak banyak kot.

nahmy said...

assalamaualaikum....eh!! kan kita dpt petrol ron97 naik rega...dpt juga le tu

zue said...

rozali,
wa'alaikumusalam..insayallah.

tie,
klu limau mmg dah jemu mkn..hamper lum bukak lagi tunggu naik keja sok..nak kata tak ada untung..x leh prcaya tu semua ckap bos2 yg lokek..

nahmy,
wa'alaikumusalam..ialah tu..menang aje terus kasi naik..

Kakzakie said...

Salam zue,

Zue cuti panjang, kakak cuti free 2 hari je. Ambil Saturday dapatlah 4 hari semuanya. Dapat juga jalan dgn anak-anak....

zue said...

wsalam kakzakie,
cuti2 balik kg aje..

Kniedaz said...

salam,
kat kampung tak banjir ke? Mak kat Parit Raja bagitau air dah naik kat bahagian dapur..kalau ujan tak benti mesti naik sampai depan..ida tak dapat balik sebab tgh sarat ni..adik2 balik la..huhu...

maza said...

maza sekadar dapat buah jerk....

buah limau.. tu pun dari jiran company sebelah.. huhuhu

Miecyber said...

Payoh juga nak beraya dan jalan kenduri dalam keadaan hujan ni kan..pastu petrol pulok naik harga..Huwaa.....


Tempah isteri melalui laman web

Mak Su said...

mksu tgh geget jari kuku langsir kerusi dan macam2 lagi, hihihi

ahmad humairi said...

assalamualaikum,

kalau sidai kain kat dalam rumah, pakaile sabun tinggi tu....wangi!!!

Selamat beraya!

Nida said...

As-salam..

sekarang cuaca susah nak ramal...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Iklan.