Sms cikgu.

Pagi-pagi lagi cikgu kelas haris daniel sms aku minta hantar baju sukan sebab hari ni ada latihan di mini stadium kulai.

" Salam, saya pn aisyah guru kelas haris daniel...Hr ni dia kn bw bju sukan, blh x tlng hntrkn."

Nasib baiklah aku belum lagi bertolak ke tempat kerja...kalau dah masuk highway nak patah balik mau jauh ni.

Aku pun terus je telepon cikgu aisyah...dia beritahu yang haris dah mula nak nangis bila tak bawa baju sukan. Haris ni satu perangainya...gembeng (mudah nangis). Dia ni kalau ada apa2 yang dia takutkan cepat aje nangis hatta buat kerja sekolah pun kalau tak dapat buat.

Terima kasihlah cikgu aisyah kerana mengambil tindakan cepat dengan meng sms aku ni.

Sebelum ni...ada n3 aku yg bertajuk 'tak kaki sukan' rupa2 nya anak aku haris telah terpilih untuk acara lumba lari berganti2 dengan lompat jauh. Syabas lah haris...ibu tabik kau. ceh2 belum lawan lagi dah over pulak aku ni. Bukan apa teruja sikit almaklum lah si kakak dia ni pancit (semput).

Kakak jangan mare pulak dah kenyataan tu.

11 comments:

ain said...

cikgu tpt anak saya pun rajin sms klu ada hal. bagus kan cikgu2 yg cam ni!!! prihatin!!

hans said...

haris danial?
sedap nama tu...
lebih kurang nama den jer
ekekeke


maaflah kalau lari topik tapi nak minta tolong kamu vote entry saya yang bernombor 19 di blog www.denaihati.com

lebih mudah nak faham sila click entry ini dan harap sudilah vote entry no 19 saya tu..

terima kasih yer n promotelah dkt member2 sama suruh vote entry saya

Tie said...

Wah... bertuah gak, cikgunya begitu perihatin. :)

myQza said...

lari laju2 haris

abu muaz said...

Anak lelaki mesti kuat.

tunbegia said...

sungguh sensitif cikgu,

salamm,

Mak Su said...

all de best haris :)

caiyuk caiyuk

zue said...

ain,
mmg patut cikgu diberi pujian.


---------------
hans,
kwn dah vote le...so mcm mana.


---------------
tie,
klu ada apa2 hal sy sms je kat cikgu aisyah. nampak cikgu ni ok org nya.

zue said...

sI tEDI,
tak tahu le kuat mcm mana aik.

----------------
abu muaz,
betul tu.


----------------
tunbegia,
wsalam, rasa bangga juga bila cikgu aisyah ambil berat.


----------------
mak su,
tq..harap gitulah.

yap..caiyuk.

MOKCIK AZWA said...

waduh prihatin cikgu gitteww...

anak mokcik dua hari sebelum dah tak berhenti2 ingatkan mokcik utk siapkan baju dia huhuhu

zue said...

mokcik..zue pun selalu trlupa juga.

klu zue balik keja mesti kena marah dgn haris sbb lupa bekalkan baju PJ.

Skrg dah terbalik...anak2 yg dok marah kita.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Iklan.